lørdag 22. april 2017

Oppussing

Helt siden vi flytta inn i dette huset har vi snakket om oppussing. Jeg var klar til å begynne å rive ut dag 1, men Sven roet meg ned. Etter at vi har bodd her en stund dukker det opp mange skjønnhetsfeil, dårlig håndverk av de som har bodd her før oss - og jeg irriterer meg grønn for at jeg ikke så det da vi var på visning. Forstår ikke at det er mulig å være så slurvete!

Vi har det veldig høyt under taket her, så når taket må oppgraderes er det en veldig stor dørstokkterskel. Både jeg og Sven har 10 tommeltotter (sven gjerne noen mindre da han har ødelagt 2 ;) ) Taket bør tas før alt annet, så da må vi sette det bort- Nå har jeg ventet 3 år snart.
Blir nok bare med snakket nå også sikkert. Sven ønsker å lukke mellom etasjene, jeg er redd huset taper verdi da- jo det var det også, sven ønsker å bo her til vi blir gamle og grå, mens jeg ser på dette som en overgangsbolig til vi får råd til en enebolig. Jeg vil pusse opp i en stil som ikke nødvendigvis er meg, men som flest mulig liker. Jeg trives ikke så godt her da dette huset er umulig å dekorere. I dag er det bare kaos i alt, skal jeg ha noe i boden, må alt tømmes for å komme inn. jeg hater det - det er mange ideer for å få det mer systematisert, men vi ønsker ikke legge penger i det før vi er ferdig med oppussing. Møblene her passa der vi bodde før, her er de bare store klosser. Vi trenger å ha inn elektriker for å gå gjennom det elektriske - jeg ønsker meg nytt sikringsskap. Jeg ønsker meg mye.... er det det som er feilen her - og grunnen til at det ikke skjer noe?

skal legge inn noen bilder fra naboen som da bor i samme type hus som oss

 kjøkken som både jeg og sven liker, men her er det ikke plass til spisebord. Da må vi ha et spisebord på stuen, og da kan vi ikke ha stor sofa der.



Dette er stuen deres nede, sjekk den peisen - det er for dyrt for oss enda. Dette blir som sven sier en pyntestue. De har fått lukket taket opp til 2.etg, denne løsningen ønsker jeg også, men i følge Sven er det for dyrt for oss.


Stuen oppe blir litt større en vår pga at de har lukket etg - de har hems over stuen, det har ikke vi.


så er det det andre soverommet, blir nok ikke med oss det heller.


det lille soverommet-


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar